• Mayonstraat
  • brug
  • Gebouw Egypte 2

Wat doen wij

Stichting Raguel geeft jong volwassenen met een licht verstandelijke beperking begeleiding bij zelfstandig wonen en stimuleert ze in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Wij verhuren daarvoor in Purmerend woningen aan zeven personen. De dagelijkse begeleiding is in handen professionele zorgverleners.

Thuis voelen

We vinden het belangrijk dat de bewoners zich welkom, veilig en thuis voelen. Dit beschouwen wij als de noodzakelijke basis voor de verdere ontwikkeling van onze cliënten. Dat vraagt om vaste begeleiders. Dezelfde mensen die ze elke dag zien, met wie ze een band opbouwen en die ze kunnen vertrouwen. De bewoners krijgen te maken met twee vaste begeleiders die van 15:00 tot 21:00 uur aanwezig zijn. Buiten deze tijden is er een noodtelefoonnummer beschikbaar.

Persoonlijke aandacht

Iedere bewoner krijgt de begeleiding die hij of zij op dat moment nodig heeft. Hiernaar wordt samen met de bewoner en zijn/haar familie of begeleider gekeken. Dat kan variëren van hulp bij persoonlijke en lichamelijke verzorging, boodschappen doen, het schoon en netjes houden van de woning, begeleiding bij de dagbesteding of het vinden van werk of scholing, financiële ondersteuning, enzovoort. De begeleiders staan dicht bij de bewoners, luisteren goed naar hun verhalen en geven persoonlijke aandacht.

Gezamenlijke activiteiten

In het woningencomplex is een algemene ruimte waar groepsactiviteiten plaatsvinden. Hier kunnen de bewoners samen theedrinken, spelletjes doen en gezellig kletsen. De begeleiders zijn hierbij aanwezig. Aan het einde van de middag wordt er samen gekookt en gegeten, met groenten en kruiden uit de eigen moestuin. Bij mooi weer kunnen ze ook op het terras en in de tuin zitten. De bewoners helpen bij de inrichting en het onderhoud van de algemene binnen- en buitenruimtes en de woningen. Ook zullen we het sporten en verenigingsleven stimuleren en uitstapjes organiseren.

Wij leiden vakmensen op

De Stichting is goedgekeurd door SBB om vakmensen op te leiden en biedt stageplekken.